Założyłem firmę i co dalej? - PromoPoint

Założyłem firmę i co dalej?

Własna firma jest jak dziecko: przysparza dużo radości, ale i trochę kłopotów. Dziecko uczymy życia i dajemy mu miłość, a dobrą firmę musimy rozwijać i dbać o nią. Co łączy dzieci i własną firmę? W obu przypadkach musimy INWESTOWAĆ. Założyłem firmę i co dalej? Podpowiadamy, jak sobie radzić, stawiając pierwsze kroki w przedsiębiorczym świecie.

Zadbaj o solidny fundament firmy

Każdy, kto nie miał wcześniej do czynienia z urzędami zbyt często, może być zdziwiony ilością dokumentów, opłat i zasad, z jakimi wiąże się prowadzenie własnej firmy. Oczywiście Ty już to wiesz, ale teoria stoi nieco dalej od praktyki. Co mamy na myśli wskazując na solidny fundament firmy? 

  • Czynności prawne
  • Księgowość

Zdecyduj się na dobrych specjalistów, którzy z odpowiednią troską zadbają o te elementy, których Ty w większości nie pojmiesz tak dobrze. Pamiętaj, że będziesz miał mnóstwo innych spraw na głowie. Zaufany, najlepszy księgowy to podstawa. Tak samo, jak dokumenty na wszystko, co posiadasz i oferujesz.

Inwestuj w marketing

Zrób hałas! Zrób coś, by świat się dowiedział o Twojej firmie! Inaczej nikt nie skorzysta z usług, które oferujesz, nawet jeśli są najlepsze w okolicy. Ludziom wszystko trzeba pokazywać palcem, bez tego ani rusz. A że rachunki, wypłaty, ZUS i inne wydatki (wszystkie, które nie są fajne, ale konieczne), kosztują krocie, to i zarabiać musimy więcej. Zatem:

  • Warto poszerzyć swoje zasięgi o większy rynek, niż ten lokalny.
  • Wykorzystać technikę celnego strzału: zainwestować w taki typ reklamy, by zmiotła konkurencję.
  • Nie szukaj reklamy po to, żeby była. Szukaj DOBREJ reklamy. Szukaj czegoś, co będzie pasowało do Twojej firmy i nie bój się trochę zapłacić.
  • Nie wstydź się przyznać, że czegoś nie umiesz. Czasami lepiej coś zlecić specjalistom niż zmarnować swój czas.

Firmy marketingowe, studia kreatywne, nie pojawiły się, bo ktoś miał kaprys. W dobie kapitalizmu i konkurencji potrzeba czegoś więcej, niż po prostu posiadania firmy i opierania się na własnych umiejętnościach.  Niestety przedsiębiorcy mają teraz trochę trudniej, ale mogą również więcej zyskać.

Inwestuj w dobrych pracowników

Nie tylko reklama, ale również pracownicy, którzy są w stanie sprostać temu, czym się reklamujesz. Jak Twoim hasłem reklamowym jest zespół świetnych specjalistów, to nie zatrudniaj ludzi bez doświadczenia za najniższą krajową. Doceń pracownika, doszkalaj pracownika i wybieraj najlepszych. To zaprocentuje. Wiedzieliście, że za ocenę małych sklepów w 70% odpowiada obsługa? Jeśli jesteś właścicielem małego sklepu spożywczego, to świetny sprzedawca będzie więcej, jak połową sukcesu!

Pilnuj jakości swoich usług

Twoja firma jest wizytówką Ciebie. Raczej nie chcesz, by ktoś uważał, że jesteś kiepski, bo sprzedajesz kiepskie produkty lub Twoje usługi są kiepskie. Boli, prawda? Złota zasada: oferuj ludziom taki poziom, jakiego Ty sam oczekujesz. To naprawdę procentuje, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę długi okres prosperowania firmy.

Przygotuj się, że na początku nic nie zarobisz

Jak to mówią:  nie od razu Warszawę odbudowano. Na wszystko potrzeba czasu i wysiłku. Początek działania firmy to czas wydatków, zaciskania pasa i inwestowania wszystkiego w firmę. Im solidniej zainwestujesz pieniądze, tym więcej ich do Ciebie wróci. Przez pierwsze miesiące prawdopodobnie nic nie zarobisz dla siebie, ale przy dobrym inwestowaniu, nie będziesz również stratny. Biznesmen, który odnosi sukces, jest człowiekiem, który nie trzyma pieniędzy w sejfie na wieczne nieużycie, a obraca nimi.

Czy masz małą firmę, czy dużą, zasady są takie same. Każdy musi inwestować relatywnie duże kwoty. Jednak każdy odnoszący sukces przedsiębiorca powie Wam, że inwestowanie to nie wyrzucanie pieniędzy w błoto. Oczywiście inwestować też trzeba mądrze. O tym, jak mądrze inwestować,  pogadamy sobie w następnym wpisie!