Kiedy w głowie pojawia się plan założenia własnej firmy, natychmiast rusza machina wyobraźni, która pokazuje nas jeżdżących najnowszym audi o lśniącej karoserii. Nic tylko przeliczamy pieniądze i szastamy wizytówkami. A potem przychodzi rzeczywistość… Kochani przedsiębiorcy, absolutnie nie chcemy Was dołować! Tylko właściwie ile miesięcznie przeznaczać na marketing? W końcu reklama dźwignią handlu!
Przede wszystkim, nie stresuj się na zapas. Żadna firma, która ma Ci pomóc w reklamie, czy to będzie kompleksowa firma marketingowa, czy pomocne studio kreatywne, nie mają na celu oskubać Cię z pieniędzy. Każda dobra firma przedstawi Ci koszty na początku współpracy i z chęcią dostosuje je do Twoich możliwości. Musisz się tylko liczyć z tym, że nie na wszystkim da się oszczędzić. Mniejsze wydatki oznaczają również ograniczony zakres możliwości.
Facebook zna każdy. Przy okazji bycia rozrywką miliardów ludzi, platforma jest też jedną z najlepszych okazji do reklamy w całkiem dobrej cenie. Facebook to podstawa zasięgów. Instagram również, ale nie daje on nam takich możliwości, jak Facebook, który w roli reklamodawcy bardzo dobrze się czuje. Dlatego warto założyć stronę swojej firmy na Facebooku, promować ją i korzystać z reklam. Ile kosztuje zatem taka reklama na Facebooku?
Wniosek: Jak sam się bierzesz za reklamę na Facebooku, nie bądź rozrzutny, bo prawdopodobnie popełnisz szereg błędów, które narażą Cię na straty, o których też się nie dowiesz, bo nie zrobisz poprawnej analizy. Najlepiej więc w ogóle nie marnuj swojego czasu i pieniędzy w ten sposób.
Na początek warto spróbować rozsądnie, nie za dużo, nie za mało i koniecznie z pomocą eksperta Facebook ADS. Potem oceniamy efekt, analizujemy ewentualne poprawki. Pamiętaj, że nie sama inwestycja się liczy, ale także pomysł na reklamę i całe zaplecze reklamowego posta: czas opublikowania, nośnik, rodzaj treści (wizerunkowe, czy stricte sprzedażowe: to istotne), grupa docelowa etc . Reklama ma trafić do ludzi, którzy mogą być Twoimi klientami. Nie płacisz za sztuczne lajki, płacisz za to, że ludzie będą mogli zobaczyć Twoją firmę. Sami zdecydują, czy poznać ją bliżej. Bądź przekonujący!
Czas bardzo szybko leci do przodu i często nawet długo obecne na rynku firmy mają problem z przystosowaniem się do nowych standardów. A brak elastyczności i przystosowania to również coraz mniejsze zyski. W końcu może doprowadzić to do poważnego zagrożenia dla firmy, która do niedawna miała bardzo wysoką pozycję na rynku! Wszyscy musimy się z tym pogodzić, że jeśli chcemy mieć relatywnie dużo, to musimy się rozwijać. Być o krok przed innymi! Co jeszcze może się przydać, by dobry marketing przynosił maksymalne sukcesy?
Kojarzycie pewnie Kuchenne Rewolucje i Magdę Gessler? Ludzie lubią, jak coś się dzieje. Każda plotka i nowość nakręca społeczeństwo. Nie musisz rzucać papierami, jak Magda talerzami (a jeśli już musisz to nie w klientów!), ale musisz pokazać, że Twoja firma działa i ma coś fajnego do zaoferowania!
Prowadzenie Facebooka? Za pieniądze? Samemu przecież wszystko ogarniam, ponad 1000 znajomych u mnie…
Własna firma jest jak dziecko: przysparza dużo radości, ale i trochę kłopotów…
Skąd brać wysokiej jakości zdjęcia zupełnie za free? Wiedza tajemna ujrzała światło dzienne!
Sprawdź na jakie pomysły trafiliśmy realizując markę Imbutu!
powrót do listyNecessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.